Senin, 20 Juli 2020

Ayat Cakap Kelantan

Pertuturan bahasa harian bahasa kelantan ata istiloh laingnyo kecek kelate merupoke bahaso ore hok duduk kak kelate malaysia. Kelainan yang terdapat dalam bidang ayat di antara subdialek kota bharu dengan bahasa melayu wujud dalam aspek aspek susunan ayat pasif susunan kata aspek d h sudah dalam ayat dan susunan kata kesangatan dalam ayat ayat pasif dalam subdialek kota bharu didapati mempunyai.

Pin Di Kebaya Kelepet

Tidak seperti negeri negeri lain di malaysia orang kelantan tidak merosakkan perkataan yang terdapat didalam bahasa melayu standard.

Ayat cakap kelantan. Sumak atau sumbak bukanya tersumbat tetapi tension. Menteri yang paling banyak cakap pal. Amoi cakap loghat kelantan roger roger kelate official.

Anis takde idea la nk update blog ape kate kalau anis ajar korang bhasa kelantan nak blaja tak tak nak hok alohh haha tak nak duk diam2 haha sape nak blaja jom. Subscribe subscribed unsubscribe 4 34k. Ulau melaka ulaq kedah ulor johor ular kelantan ooo laaa dan banyak lagi 2.

Skrg saya belajar di kelantan. Unsubscribe from roger roger kelate official. Unknown july 11 2013 at 12 27 am.

Saya tak sempat nak belajar cakap kelantan sbb mak saya telah membawa saya ke kl pada usia 5 tahun. Saya mengalami masalah untuk belajar bercakap kelantan. Kelantan di anggap taboo dalam loghat yang lain.

Contoh ayat sumbak wess aku aghi ni maksud dia aku tension hari ini reply. Jadi mari kita belajar beberapa perkataan hari ni. Bahasa kelantan juga sangat unik kerana kebanyakkan tempat tempat sempadan kelantan banyak juga yang mengunakan bahasa melayu kelantan sebagai contoh saya yang sekarang ini belajar dekat negeri orang iaitu pulau pinang pada mula mulanya agak susah untuk diri saya untuk berkomunikasi dengan.

Hari ni cik zu rasa nak buat entry yang cik zu rasa sesuai untuk orang2 yang sedang berjinak2 nak belajar dialek kelantan. Tambah ilmu korang kan d. Cakap royak contoh ayat.

Jom belajar bahasa kelantan kecek klate d selamat petang. Acu royak sikit gak. Kelantanese use a proper malay word.

Kelantanese don t cakap kelantan. Saya lahir di kelantan tp saya ddk hampir 11 tahun di kuala lumpur. Kelantan secara tradisinya menulis arab.

Rasa kekok tp banyak perkataan yang saya tahu. Kerana mak dan ayah saya berasal dr. Orang kelantan tidak cakap kelantan mereka kechek.

Iyo bena sungguh ni bahasonyo tengku f kry hok doh tekena kak serato dunio sebak sekso manohara gadih indon hok nok pulok dikawini tengku fakhry padoha sokmo ore doh tau tengku fakhry tu jahaknyo minto ampung rupo pong buruk lagu tu. Perbendaharaan kata bokbong spesis musang ttuyup pepatung pok kor spesis mengkarung ike kkhonge ikan cencaru gelenyar gletah mengenyam getik saksoba absorber supik gelenyar supik rhokrhak plastik bag yang nipis tu buah topoh buah epal diambil dr perkataan arab tuffah epal mokte rambutan kuk kok sekeh njja nenjja tendang tak cakno x hirau. Cik zu buat entry ni sebab cik zu nak tolong orang2 yang ada niat yang ikhlas nak belajar bahasa ibunda cik zu neh hehe.

Laras Bahasa

Bahasa Kelante

Netizen Teruja Bila Tonton Video Gadis Cantik Cuba Belajar Loghat Kedah

Pin On Pola

Shaheizy Sam Diistihar Sebagai Bankrap Ini Penjelasan Beliau Shaheizy Sam Merasa Terkejut Melihat Notis Kebankrapan Dirinya Yang Telah Dikeluarkan Di Surat

Video Oh Parok Belajar Kecek Klate Suami Terkejut Maryam Faham Nate Apo Kisah Dunia

Jiwa Kelantan Aras So Terhibur Kejap Dengar Ayat Dia Facebook

Bahasa Kelantan Makan

Jom Belajar Loghat Kelantanese Amirnawawi

My Travel Loghat Kelantan

Kelantan Lain Macam Dia Ni Punya Kefahaman Facebook

Kompilasi Berapa Banyak Loghat Malaysia Yang Anda Tahu Dari Sini

Jika Anda Faham Loghat Kelate Maka Patut Baca Surat Ini Ben Ashaari

Bahasa Kelantan Bahasa Gua Jangan Guna Tiada Siapa Faham Kongsi Tular Semasa Forum Cari Infonet

Perlukah Buang Loghat Sendiri Bila Masuk Tempat Orang

Campur Kod Yang Terdapat Dalam Novel

Bahasa Kelantan Lawak

Bab 4 Bahasa Dan Personaliti Pengguna Facebook

Inilah Jadinya Bila Bangla Tulis Bahasa Melayu Dalam Wechat Isu Semasa Semasa Forum Cari Infonet


0 comments: