Selasa, 21 Juli 2020

Anak 2 Tahun Tak Dengar Cakap

Di sebalik rasa seronok dan bangga tengok anak yang semakin bijak terselit juga rasa risau dan bimbang bila si kecil semakin pandai melawan atau tak dengar cakap ibu ayah. Tapi ayah terutamanya jangan cepat marah sebaliknya kena sabar dan pujuk si kecil.

Pin On Blog Annur Syuhadah

Itulah hebatnya peranan kedua dua figura ini.

Anak 2 tahun tak dengar cakap. Memang stress rasanya bila apa yang kita cakap anak tak nak dengar dan. Sukar nak faham perangai anak umur 2 tahun terutama bila mereka tantrum. Kan papa suruh diam.

Ibu bapa boleh cuba untuk menggunakan kata kata yang lebih positif walaupun ia masih arahan yang sama. Makin bikin hilang sabar bila si anak tidak mahu mendengar kata hingga tahap mengamuk tak makan pujuk. Tak apalah benda dah berlalu benda dan paling saya s4kit sangat bila isteri pertama dan suami cakap yang saya manjakan anak sangat.

Risaukan bila anak tak dengar cakap. Antaranya suka memanjat sana sini suka melawan apa yang kita cakap lari ke hulu ke hilir tak boleh duduk diam seolah olah tenaga tak pernah habis. Perhatian tu memang kita akan bagi.

Sedangkan kita perlu beri masa dan biar anak enjoy. Ada banyak sebab kenapa anak tak dengar cakap kita. Semakin anak membesar semakin panjang akalnya dan semakin susah nak dengar cakap kita.

Walaupun ibu bapa banyak menghabiskan masa bercakap kepada anak anak ada kalanya tanpa disedari mereka amat jarang mendengar luahan anak anak. Lagi kita cakap kuat kuat lagi dia melawan. Ini biasa berlaku.

Ibu bapa selalu fikir anak yang berumur antara 2 ke 4 tahun suka buat perangai tak dengar cakap suka mengamuk dan macam macam lagi kerenah yang sukar dikawal. Jika anak selalu mendengar arahan yang sama berulang kali mereka akan rasa bosan dan ini akan menyebabkan anak tak dengar cakap. Diorang dah nak ajak saya berjalan jalan dah.

Masa usia lingkungan 2 tahun ke 3 tahun adalah fasa yang best. Selalunya apabila berlaku waktu yang. Cuma nak nasihat ibu ibu jangan kerap join komuniti parenting yang negatif.

Anak tak dengar cakap boleh bikin ibu ayah naik angin. Ikuti perkongsian puan wawa shauqi yang amat bermanfaat. Sebab suara kita tak cukup sedap macam suara kartun yang mereka biasa tonton di tv.

Pok pek pok pek pasti dilayan. Mesti stress bila kita cakap anak tak nak ikut. Kadang kadang sebagai ibu boleh jadi down satu hari.

Degil ya marah si ayah pada anaknya berusia 2 tahun yang buat perangai lepas tu sengaja menangis. Bagi ibu dan ayah masalah anak anak adalah menjadi perkara paling utama dalam hidup sehari hari. Kenapa tak dengar cakap papa ni.

Anak saya tu baru masuk 2 bulan lebih. Sebab ada sejenis manusia suka compare dan berlagak dengan anak mereka. Berdepan dengan masalah anak anak tidak dinafikan masalah anak degil dan tidak mahu dengar cakap merupakan.

Perkongsian seorang ibu mengenai sebab anak tidak mendengar cakap ada sebabnya. Buat senang nak bagi anak dengar kata. Lagi lagi bila di suruh itu ini anak dengan sengaja buat tak dengar atau tak ikut arahan je.

Ibu bapa selalu suruh anak untuk berhati hati ataupun berhenti melakukan itu. Jika dilanda masalah walau dalam apa cara sekalipun ibu ayah akan cuba mencari punca dan menyelesaikan masalah anak anak dengan sebaiknya.

Akhirnya Persoalan Terjawab Ibu Ini Kongsi 10 Tanda Autisme Pada Anak Sebelum Umur 2 Tahun

Pin On My Pins

2 Tahun Tak Ada Bonding Sebelum Tidur Bila Anak Disahkan Autisme Ibu Ini Tersentak Mingguan Wanita

Pin Di Blog

Scha Al Yahya Mengandung Anak Ke 2 Dengarnya Scha Alyahya Kini Sedang Hamil Anak Kedua Berdasarkan Gambar Yang Dimuat Naik Suaminya Jeans Brands Alana Lara

5 Cara Untuk Rangsang Percakapan Anak Umur 1 2 Tahun Dapat Elak Speech Delay

Inilah Sebab Kenapa Lara Alana Ada Masalah Bertutur Walaupun Sudah Masuk Usia 2 Tahun Anak Scha Al Yahya Dan Awal Ashaari Lara Alana Difaham Alana Lara Ada

Please Don T Tell Mommy Kisah Anak Sambut Hari Ibu Di Kubur Undang Sebak Di 2020 Hari Ibu Anak Ibu

Kini Hamil Anak Ke 4 Jauh Single Terbaharu Velvet Af4 Sudah Lama Kita Tak Mendengar Berita Mengenai Velvet Lawrence Aduk 30 Iaitu Iste Hamil Gambar Artis

Lepas 2 Tahun Kena Stop Ini 7 Risiko Kalau Lengah Ajar Anak Cerai Botol Susu

2 Tahun Dah X Kene Asthma Doktor Pun Terkejut Kawan Kawan Ada Ahli Keluarga Yg Menghidap Asthma Jom Cuba Amalkan Shaklee I Health Soap Bottle Soap

Debaran 2 Hari Menanti Pembedahan Bila Anak 2 Tahun Tertelan Syiling Doa Dan Zikir Inilah Yang Ibunya Baca Agar Tak Cemas Mingguan Wanita

Perkembangan Anak Umur Dua Tahun Mengikut 7 Tahap Kemahiran Asas Theasianparent Malaysia

Kerjaya Terkini Ana Raffali Bukan Lagi Penyanyi Nama Ana Raffali Memang Dikenali Satu Masa Dahulu Kini Selepas Berumahtang Bicycle Helmet Bicycle Malaysia

Aliff Syukri Cari Anak Angkat Apa Sebab Dia Dengar Khabar Yang Datuk Aliff Syukri Mengumumkan Hasrat Untuk Mencari Sepasang Anak Angka Anak Bayi Pernikahan

Pin Di Brainfood

Anak Saya Menangis Bila Dihantar Ke Taska Doktorbudak Com

7 Cara Kena Buat Bila Anak Susah Dengar Arahan Asyik Terhegeh Hegeh

Anak Suka Memberontak Degil Tak Dengar Cakap Ini Antara Puncanya Pa Ma


0 comments: