Selasa, 03 November 2020

Anak Tak Nak Dengar Cakap

Menerusi facebook seorang lelaki muhammad hassan berkongsi info manfaat ini. Dia balas kakak nak kongsi apa yang kakak baca.

Pin By Blackflagmetal On Itinta

Mesti stress bila kita cakap anak tak nak ikut.

Anak tak nak dengar cakap. Apabila dah gaduh maka aku cakap lah kat dorg kenapa asyik gaduh tolong lah dengar cakap ummu. Biasa masa kecillah anak akan buat hal sendiri tidak dengan cakap dan ada juga anak sukar untuk di suruh. Bagi ibu dan ayah masalah anak anak adalah menjadi perkara paling utama dalam hidup sehari hari.

Buat senang nak bagi anak dengar kata. Tapi dengan cikgu dia nak dengar apa yang saya cakap tak boleh yang tu lah yang anak saya nak buat. Lagi kita cakap kuat kuat lagi dia melawan.

Anak saya ni malas nak belajar. Semasa anak kecil ragam lain macam begitu juga bila meningkat dewasa. Ada juga yang begini anak saya terlalu lasak.

Bila atas kereta dia buat tak dengar je kita cakap. Itulah hebatnya peranan kedua dua figura ini. Nanti bila dia dah rileks tanya lah apa ibu nak tanya.

Biasanya isteri dan ibu selalu merungut kenapa pasangan dan anak kita susah nak dengar cakap. Beri dia berehat dahulu. Anak anak tinggikan suara depan mak ayah melenting apabila ditegur susah dengar cakap apabila disuruh.

Kadang kadang sebagai ibu boleh jadi down satu hari. Tak dengar cakap bila suruh solat pun tak mahu. Anak saya tak mahu dengar cakap saya.

Jika dilanda masalah walau dalam apa cara sekalipun ibu ayah akan cuba mencari punca dan menyelesaikan masalah anak anak dengan sebaiknya. Nak bagi anak dengar cakap mak mak amalkan budaya khidmat bukan berleter. Apa yang merisaukan apabila anak mula buat perangai tidak mendengar cakap ibu bapa.

Tak usahlah tanya dia macam macam. Main elok elok bolehkan sekali kakak humaira kata ummu tahu tak kenapa anak anak tak dengar cakap ibu ayah aku kata lah tak tahu. Nak mendidik anak bukan sesuatu yang mudah terutama apabila anak semakin membesar.

Suka sangat mengacau adik yang lain dan ashik tengok televisyen sampaikan bila saya panggil namanya pun susah nak menyahut. Baru usia 5 tahun. Tapi sikapnya yang terlampau lasak tu buat saya tak tahan.

Walaupun ibu bapa banyak menghabiskan masa bercakap kepada anak anak ada kalanya tanpa disedari mereka amat jarang mendengar luahan anak anak. Jadi kalau nampak anak muka pun dah letih. Jadi dia dengar apa yang kita cakap tapi mungkin dalam kepala dia nampak bantal saja.

Berdepan dengan masalah anak anak tidak dinafikan masalah anak degil dan tidak mahu dengar cakap merupakan. Saya sering mendengar tentang ini susah nak ajar anak sendiri oleh bermacam2 sebab ada yang kata ibu bapa tak pandai ajar ada yang kata anak tak dengar cakap ibu ada yang kata anak mengada bila ibu sendiri yang ajar etc lebih baik hantar pada yang pakar.

Pin Di Doa Anak

Berkeras Tak Mahu Bela Kandungan Doktor Terkedu Bila Dengar Alasan Sebenar In 2020

Pin By Selvie S On Entertainment Entertaining Inbox Screenshot Screenshots

Video Syok Nyanyi Siap Goyang Bahu Aafiyah Terus Takut Bila Ibu Ugut Jentik In 2020 Takut Incoming Call Screenshot

Jangan Baca Cerita Ini Weak Nails Home Remedies Packaging Solutions

Aliff Syukri Cari Anak Angkat Apa Sebab Dia Dengar Khabar Yang Datuk Aliff Syukri Mengumumkan Hasrat Untuk Mencari Sepasang Anak Angka Anak Bayi Pernikahan

Kami Tak Nak Jumpa Mama Ayah Persamaan Penyakit

Pin Di Best Quotes Islamic

Mertua Kata Tak Apa Sanggup Tanggung Wanita Ini Dicerai Talak 3 Dan Hilang Hak Penjagaan Anak Lepas Makan Hati Hidup Dengan Suami Tak Bekerja Comics

Pin By Blackflagmetal On Itinta Incoming Call Screenshot Incoming Call

Please Don T Tell Mommy Kisah Anak Sambut Hari Ibu Di Kubur Undang Sebak Di 2020 Hari Ibu Anak Ibu

Pin On My Pins

Ghairah Ajar Tulis Abc Konon Cepat Pandai Dalam Diam Rupanya Anak Menderita In 2020 Electronic Products Abc Tablet

Pin By Mardhiah Yunos On Marriage Truth Truth Marriage Inbox Screenshot

Kalau Nak Anak Dengar Cakap Arahan Kita Kena Kenal Pasti Vak Sistem Anak In 2020 Parenting

Pin On Ruang Tamu

19 Cara Bila Anda Praktik Akan Buatkan Hidup Lebih Bahagia Amp Positif Insya Allah Limau Manis Best Quotes Domain Quotes

Pemimpin Yang Ada Kuasa Dan Memerintah Jangan Hanya Dengar Cakap Pengampu Dan Pembodek Playbill Knowledge News

Pin By Jomdaftartadika Little Caliphs On 8 Punca Anak Manja Dan Cara Mengatasinya Lockscreen


0 comments: