Minggu, 13 September 2020

Cakap Bahasa Sabah

Mungkin ada yang sudah menonton video ini di youtube atau ada yang masih belum menyaksikannya. Bahasa sabah banyak dipengaruhi oleh bahasa kadazan dusun bajau tausug murut tagalog.

Santai Mari Belajar Bahasa Suluk Carigold Online Biz Hotspots

Https youtu be dwvoyu3tqui follow saya di instagram.

Cakap bahasa sabah. Ok straight forward penggunaan bahasa melayu sabah banyak dipengaruh oleh penggunaan bahasa melayu indonesia serta brunei bahasa kadazandusun bahasa inggeris dan terdapat juga pengaruh cina hakka. Siapa yang pernah jumpa saya dan cakap bahasa sabah dengan saya pasti tahu yang bahasa sabah saya loghat nya masih pekat sama macam waktu saya mula mula bercakap waktu kecil dulu. Hilang dah cakap sabah mu sampai begegar tembuni mu kat kampung tu.

Friday april 17 2015 bagikan. Bulih bah kalau kau xd like and subscribe yaa basic bahasa sabah. Tuuuna saaaana points with the lips there at a distance the longer the tuuuuuuuuuuuuuuuuuna saaaaaaaaaaaaaaaaaaana the further the place is.

Bila ostat tu tau aku dari sabah dia berkeras suh aku ajar dia bahasa sabah pastu aku pi berdiri depan whiteboard macam patung. Video jom belajar cakap bahasa sabah. Aril zafrel dan wawa cakap sabah lucu budak nakal.

A on 1 41 am. Ostat tu dari china tapi boleh cakap melayu sikit sikit. Jom lihat video ini dan skrol tetikus anda ke bawah.

Sebab sel sel otak aku tak berhubung time tu jadi macam blur bila ostat tu nampak aku kaku ja terus dia tulis di whiteboard dan suh translate. Nahhh kamus bahasa sabah kalo ada silap atau inda ngam kamurang kasi ngam jak kii kalo ada mo tambah dari kamurang jak haha 1. Walaupun dah tinggalkan sabah sejak tahun 2007 bahasa sabah tak pernah lekang dar i lidah saya.

Hot tv 1 307 843 views. Walaupun dah tinggalkan sabah sejak tahun 2007 bahasa sabah tak pernah lekang dar i lidah saya. Artis malaysia yang terer cakap bahasa asing.

Kawan saye kate alamak sengsare dah engkau ni. Mungkin ada yang sudah menonton video ini di youtube atau ada yang masih belum menyaksikannya. Unsubscribe from budak nakal.

Jom lihat video ini dan skrol tetikus anda ke bawah. Bahasa sabah juga berbeza ikut kawasan contohnya yang di papar beaufort kuala penyu sipitang dipengaruhi oleh bahasa brunei manakala yang di pantai timur seperti sandakan tawau semporna lahad datu dipengaruhi oleh bahasa bugis sulu tausug dan tagalog. Beranda tanpa label video jom belajar cakap bahasa sabah video jom belajar cakap bahasa sabah oleh.

Siapa yang pernah jumpa saya dan cakap bahasa sabah dengan saya pasti tahu yang bahasa sabah saya loghat nya masih pekat sama macam waktu saya mula mula bercakap waktu kecil dulu.

Kompilasi Berapa Banyak Loghat Malaysia Yang Anda Tahu Dari Sini

Umsgags On Twitter Tipsmasukums Pelajar Tahun 1 Yang Dari Semenanjung Sarawak Boleh Mula Belajar Cakap Sabah Bahasasabah Http T Co Rofkfgrmxh

Manisnya Wawa Zainal Cakap Sabah Aeril Pun Belajar Cakap Sabah Jugak Ke Berita Steady

Belajar Bahasa Dusun Photos Facebook

Astaga Apasal Orang Sabah Sebut Istighfar Tak Lengkap Kongsi Tular Semasa Forum Cari Infonet

Belajar Bahasa Dusun Posts Facebook

Lawak Siyot Bah Mari Belajar Bahasa Sabah Ada Tambahan Facebook

Belajar Bahasa Kadazan Minsingiho Boos Let S Learn Kadazan Facebook

Mari Belajar Bahasa Dusun

Bekakai Bah Mencari It S Truly Me

Bahasa Iban

Jom Belajar Bahasa Sabah Mana Tau Pakej Pulau Semporna Facebook

Belajar Ayat Cinta Dalam Bahasa Sabah

Oneng On Twitter Kkcity Dia Bilang Bahasa Sabah Juga Kn

Jom Belajar Cakap Sabah Perlukan Kereta Sewa Kota Kinabalu Termurah Facebook

Belajar Ayat Cinta Dalam Bahasa Sabah

Belajar Bahasa Dusun Posts Facebook

Belajar Bahasa Murut Adi Channel

Nour Adieb Page 11 Chan 37494481 Rssing Com


0 comments: