Minggu, 20 September 2020

Anak 4 Tahun Tak Dengar Cakap

Ada juga ibu bapa yang dikawal oleh anak anak dan anak itu baru berusia 4 tahun. Jika dilanda masalah walau dalam apa cara sekalipun ibu ayah akan cuba mencari punca dan menyelesaikan masalah anak anak dengan sebaiknya.

Anak Suka Melawan Cara Mendidik Anak Yang Degil Dan Kerap Melawan Theasianparent Malaysia

Ikuti perkongsian puan wawa shauqi yang amat bermanfaat.

Anak 4 tahun tak dengar cakap. Selalunya apabila berlaku waktu yang. Jika anak selalu mendengar arahan yang sama berulang kali mereka akan rasa bosan dan ini akan menyebabkan anak tak dengar cakap. Kadang kadang sebagai ibu boleh jadi down satu hari.

Ini biasa berlaku. Risaukan bila anak tak dengar cakap. Anak tak dengar cakap boleh bikin ibu ayah naik angin.

Ibu bapa boleh cuba untuk menggunakan kata kata yang lebih positif walaupun ia masih arahan yang sama. Ada juga yang begini anak saya terlalu lasak. Baru usia 5 tahun.

Buat senang nak bagi anak dengar kata. Tapi dengan cikgu dia nak dengar apa yang saya cakap tak boleh yang tu lah yang anak saya nak buat. Memang stress rasanya bila apa yang kita cakap anak tak nak dengar dan.

Perkongsian seorang ibu mengenai sebab anak tidak mendengar cakap ada sebabnya. Bagi ibu dan ayah masalah anak anak adalah menjadi perkara paling utama dalam hidup sehari hari. Itulah hebatnya peranan kedua dua figura ini.

Ibu ayah terpaksa ikutkan apa yang anak mahukan. Tak dengar cakap bila suruh solat pun tak mahu. Ibu terpaksa juga ke mc donalds.

Anak saya ni malas nak belajar. Mesti stress bila kita cakap anak tak nak ikut. Suka sangat mengacau adik yang lain dan ashik tengok televisyen sampaikan bila saya panggil namanya pun susah nak menyahut.

Lagi lagi bila di suruh itu ini anak dengan sengaja buat tak dengar atau tak ikut arahan je. Makin bikin hilang sabar bila si anak tidak mahu mendengar kata hingga tahap mengamuk tak makan pujuk. Ibu bapa selalu suruh anak untuk berhati hati ataupun berhenti melakukan itu.

Ada banyak sebab kenapa anak tak dengar cakap kita. Lagi kita cakap kuat kuat lagi dia melawan. Anak saya tak mahu dengar cakap saya.

Sebab suara kita tak cukup sedap macam suara kartun yang mereka biasa tonton di tv. Walaupun ibu bapa banyak menghabiskan masa bercakap kepada anak anak ada kalanya tanpa disedari mereka amat jarang mendengar luahan anak anak. Berdepan dengan masalah anak anak tidak dinafikan masalah anak degil dan tidak mahu dengar cakap merupakan.

Tapi sikapnya yang terlampau lasak tu buat saya tak tahan.

11 Tahun Bersabar Siti Nurhaliza Sahkan Hamil 4 Bulan Saya Melalui Fasa Dan Tempoh Tertentu Saya Dah Suami Mencapai Kata Sepa Siti Nurhaliza Fashion Hijab

Tiba Tiba Isteri Teriak Dan Menangis Dengan Baju Kelawarnya Dia Terus Keluar Dari Rumah Tak Balik Hi Admin Nak Share Cerita Juga Saya Menyesal D Dan Story

Rupanya Ini Penyebab Anak Tak Mau Dengarkan Orangtua Parenting Dream Co Id

Nak Ke Tandas Pun Tak Sempat Anak Asyik Nak Melekat Rupa Rupanya Ini Yang Mereka Rasa Pa Ma

Anak Suka Memberontak Degil Tak Dengar Cakap Ini Antara Puncanya Pa Ma

Ghairah Ajar Tulis Abc Konon Cepat Pandai Dalam Diam Rupanya Anak Menderita In 2020 Electronic Products Abc Tablet

Dr Hj Tengku Asmadi Dr Hj Tengku Asmadi Bin Tengku Mohamad

Saya Tak Boleh Terima Ayah Saya Binatang Mengejutkan Anak Mangsa Rogol Tampil Buat Pengakuan Terharu Ibu Sudi Tumpangkan Rahim Viral Mstar

Anak Tak Dengar Cakap 6 Kata Kata Yang Ibu Bapa Boleh Gunakan Theasianparent Malaysia

Tak Lepas Pegang Tangan Tenung Muka Anak Tak Cakap Tapi Itu Tanda Dia Sayang Ibu Ayah Pa Ma

Kini Hamil Anak Ke 4 Jauh Single Terbaharu Velvet Af4 Sudah Lama Kita Tak Mendengar Berita Mengenai Velvet Lawrence Aduk 30 Iaitu Iste Hamil Gambar Artis

Tak Payah Marah Marah Lagi Ibu Bapa Boleh Cuba Cara Psikologi Ini Untuk Denda Anak

Cikgu Muzik Cikgu Kental On Instagram Orang Cakap Kalau Nak Berjaya Kena Sayang Cikgu Dulu Jombelajar In 2020 Fashion Instagram

Nak Bercinta Selepas Kahwin Sekali Isteri Tak Mandi 4 Hari Countries Around The World

Pin By Blackflagmetal On Itinta Incoming Call Screenshot Incoming Call

Jangan Biasakan Anak Rampas Barang Orang Boleh Melarat Sampai Ke Besar Pa Ma

Pekerja Am Rugi Rm15 000 Ditipu Syarikat Pinjaman Tak Wujud Hokaloh News Vector Format World Logos

Namaku Sara Iaitu Mangsa Nani Roomate Pendendam Sampai Aku Jadi Cacat Mungkin Untuk Selamanya Nani Dan Sara Part Countries Around The World Roomates Country

Ibu Anak Autisme Ini Kongsikan Kesilapannya Besarkan Anak Untuk Dijadikan Iktibar Pada Semua Inilah Kisahku Gps Bestari


0 comments: