Jumat, 14 Agustus 2020

Cakap Dalam Bahasa Sarawak

Saya nak belajar cakap sarawak sekiranya saya belajar cara di atas belum tentu lagi saya dapat menguasai bagaimana berkomunikasi bahasa sarawak meskipun saya hafal setiap perkataan saya inginkan cara belajar seperti belajar bahasa china dalam google translate bagaimana caranya. Kalau hantujeraul buat entri dalam bahasa sarawak nanti senanglah korang faham ataupun bila korang ada masa gi melancong or travel ke sarawak nanti taklah terkial kial.

Eq Editing And Translation Services 317 Photos Consulting Agency

Pergi johor lawat mama mai.

Cakap dalam bahasa sarawak. Maafkan saya sekali lagi. Ok kat sini ada beberapa perkataan bahasa sarawak yang boleh dipelajari sekiranya nak paham apa yang orang sarawak cakap macam hantujeraul. Mena kmk x tauk june 30 2016 at 8 59 pm anonymous said.

Slm apa kabar kitak. Lama dah tak buat entri cakap bahasa sarawak. Since diorang asal semua sarawak and ain pun ada darah sarawak i think.

Hehe june 30. Ari tok mek mok ajr kitakowg klaka sarawak. Kedak bahasa malaysia juak mun word ya sma di pakey boring lah nak.

Koe syg moe atang2. Jadi saya tukar tukar ikut mood. Maaf atas penggunaan kata ganti nama diri.

Saya kekok menggunakan saya anda aku. Padah gerek ktk ya. Arini sy nak ajar korunk cakap sarawak first thing to know is the basic.

So ni trip ain after habis unit test 2 haritu. Contoh ayat yang biasa buat orang luar. Haha june 30 2016 at 9 00 pm anonymous said.

Slm korunk pe kabar. Kali ini kita akan melihat sedikit sebanyak bahasa yang menjadi bahasa rasmi rakyat sarawak yang terdiri dari pelbagai kaum yang berbeza. Kenapa saya cakap loghat kuching kalau cakap loghat sarawak loghat sarawak nie terlalu banyak orang kuching sendiri belum tentu faham apa yang di cakapkan oleh orang yang berada di pedalaman.

Setiap dua minggu ia akan memaparkan satu perkataan dengan contoh ayat yang mudah difahami dan contoh ayat itu akan dibuat dalam bahasa dan loghat orang kuching sarawak. Hi macam mana nak cakap di mana lah cinta hati ku ini dalam bahasa sarawak. Dan mungkin mengambil masa 3 bulan untuk anda mahir dalam bahasa melayu sarawak ini jika anda cuma belajar melalui internet sahaja.

Ini bhsa biasa kl d srwak kmu ckp dgn org2 dsrwak lain. Kepada mereka mereka terutamanya guru guru yang akan posting ke sarawak bolehlah belajar sedikit sebanyak sebagai persediaan bagi memudahkan komunikasi bila tiba di sana nanti. June 19 2016 at 1 31 pm anonymous said.

Untuk pengetahuan anda bahasa melayu sarawak yang saya ajar ini adalah lebih kepada bahasa sarawak yang digunakan oleh.

Basics Melayu Malay Language Indonesian Language Learning Languages

Pin On The Voice Of Sabahan

Bangang Forever Jom Belajar Bahasa Sarawak Kamek Facebook

Jom Kita Cakap Sarawak Part 4 Mohd Zulfikar Youtube

Tukang Tulis Bila Hati Tak Baik Cakap Pun Merapu In 2020 Puns Hand Soap Bottle Soap Bottle

Mende Pulok Doh Photos Facebook

Pin On Msian Political Gags

Najib Semua Senyap Bila Saya Diserang Mrm Knowledge News Mahathir Mohamad

Netizen Says Don T Blame Officer For Upskirt Video Blame Victim For Wearing Short Skirt World Of Buzz

Rahman Dahlan Cakap Tentang Maruah Antara Tun Mahathir Dengan Najib Siapa Yang Tidak Bermaruah Mrm Pandora Screenshot

Jasa Campurlgbt On Twitter

Mental Health Association Of Sarawak Posts Facebook

Bahasa Iban

The Reporter Basic Bahasa Sarawak Mun Tokrg Mok Belaja Facebook

Novel Ti Amo Sweetheart 100 Hari Baca Online Https Ift Tt 2hm08rn Novels Baca Online Online

Cakap This Is Who We Are Youtube

Cakap Siang Pandang Pandang Cakap Malam Dengar Dengar Fictional Characters Disney Characters Character

Basic Bahasa Sarawak 1 0 Mohd Zulfikar Youtube

Apa Akan Terjadi Kalau Kita Kasi Google Translate Ni Lagu White Christmas Pigi Bahasa Malaysia Ndak Juga Kau Takajut B Google Translate Google Company Logo


0 comments: