Jumat, 26 Juni 2020

Ibarat Cakap Dengan Cermin

Tapi macam aku cakap aku tengah sorang dan aku nampak kakak ni betul betul depan mata aku jelas tak kan aku nak fikir dia hantu. Sya berbaik pun dengan parti yg agama kata saya harus berbaik dengannya.

Pin Di Kutipan Hidup

Seorang mukmin bagaikan cermin sabda rasulullah saw yang bermaksud seorang mukmin adalah cermin bagi mukmin yang lain hr at thabbrani dari anas ra.

Ibarat cakap dengan cermin. Menggosoknyanya dengan lap dan air yang bersih. 1 seorang mukmin hendaknya menjadi teladan kebaikan bagi mukmin yang lain. Apa sahaja yang pelanggan cakap kami di sini diajar agar menenangkan diri sendiri dan pelanggan.

Sehingga cermin bisa membuatnya selalu mengoreksi setiap kesalahan dalam penampilannya. Ibarat bercakap depan cermin mokhtar senik disekolahkan netizen. Buat kan dia manusia yang baru jatuh tangga ke apa ke kan.

October 9 2020 october 9. Dengan laju aku masuk ke bilik ofis aku untuk meletakkan semua barang dan menuju ke bilik air. Orang lain akan melihat dan memperhatikannya serta meniru sifat perkataan dan perbuatannya.

Hal tersebut memicu kamu untuk terus melakukan introspeksi diri. Dari sabda rasulullah saw itu dapat disimpulkan beberapa hikmah darinya. Katanya cermin yang berada di hadapan beliau dapat membantu meningkatkan keyakinan diri semasa berurusan dengan pelanggan walaupun menerusi panggilan telefon.

Rajin rajinlah membersihkan hati kita. Sehingga cermin setiap harinya selalu jernih mampu memberinya pengetahuan tentang sebaik seburuk apa dirinya jika berdiri di depan cermin tersebut. Ada org cakap parti itu bukan agama dan agama itu bukan parti.

Cermin adalah sebuah benda yang dapat merefleksikan pantulan dari seseorang atau benda yang ada di depannya. Dari cermin kamu bisa mendapatkan banyak pelajaran bahwa dengan bercermin terhadap diri sendiri kamu dapat melihat kelebihan dan kekurangan yang dimiliki.

Hanun Nadiah Optometris Posts Facebook

Mufid Makrifat Usaha Jadi Baik Tapi Baik Tu Perlu Facebook

Facebook

Mustahil Kesempurnaan Itu Ada Padamu Sebab Diriku Pun Banyak Memilikki Kekurangan Ibarat Cermin Sama Sama Me Incoming Call Incoming Call Screenshot Lockscreen

Instagram Photo By Majelis Tausiyah Cinta Jun 11 2016 At 3 29am Utc Kata Kata Indah Inspirasi Kutipan

Nasihat Orang Pandai Tapi Cakap Tak Serupa Bikin Hafiz Hamidun Dituduh Riak Dan Takbur Fokus Cari Cari Infonet

Kebenaran Adalah Sebuah Cermin Di Tangan Tuhan Cermin Itu Jatuh Dan Pecah Berkeping Keping Tiap Tiap Orang Memungut Satu Keping Lalu Mereka Bercermin Dan Meng

Kehilangan Kepercayaan Ibarat Memukul Cermin Dengan Batu Kita Bisa Menyatukan Semua Kepingan Tapi Tidak Bisa Menghilangkan Retaknya Jagalah Keper Cermin Beri

Nora Yusof Hidup Ibarat Layang Layang Facebook

Kata Bijak Tentang Cermin Katapos

Facebook

Lidah Ibarat Peti Emas Tersilap Cakap Akan Buruk Padahnya Words Of Wisdom Life Quotes Words

Gombak Gempur Anwar Berani Ke Cakap Macam Tun M Cakap

Premium Beautiful By Diana Hassan Rahsia Cermin Ajaib

Flickriver Langit Itu Indah S Most Interesting Photos

I Y Macam Cakap Depan Cermin

Pin Di Joke Lol

Kepercayaan Umpama Kaca Sekali Pecah Ia Tak Sama Lagi Seperti Sebelumnya Suriati Tieryzal Pelajaran Hidup Hidup Bijak

Cari Kawan Biar Macam Cermin Kita Gembira Dia Pun Gembira Kita Sedih Dia Pun Sedih Jangan Cari Macam Duit Syiling Depan Lain Belakan Movie Posters Poster


0 comments: