Rabu, 29 April 2020

Juru Cakap Majlis Pertunangan

Yg akan mengetuai majlis perbincangan dan seterusnya bertunang. Majlis pertunangan bukanlah sekadar mengikat pertalian antara seorang perempuan dan lelaki yang akan dinikahkan.

Azasyima Aza Syima

Juru cakap pihak perempuan.

Juru cakap majlis pertunangan. Saya mohon izin guna skrip berkenaan utk majlis sepupu saya. Sepatutnya berlaku di perak tetapi pak ndak aku bijak membuat percaturan untuk mengurangkan kos pihak lelaki dari pontian johor dengan membuat dirumah anaknya di port dickson. Persediaan majlis pertunangan thursday june 28 2018 assalamualaikum harini nak tepek plan for my majlis tunang taktahu lagi bila tp sebab da.

Erima kasih ke atas perkongsian blog dan atucara skrip majlis pertunangan. Konsep pertunangan yang diamalkan oleh masyarakat melayu hanya merupakan adat yang melengkapkan sesebuah institusi masyarakat. 3 tempoh pertunangan berapa lama.

Juru cakap pihak lelaki. Namun mesyuarat dalam majlis pertunangan bukanlah seperti mesyuarat di pejabat. Sarungan cincin pertunangan sedang dilakukan.

Yang ni kita sendiri kena decide and pilih siapa wakil juru cakap utk majlis tu. Antara yang selalu dibincangkan dalam majlis pertunangan 1 tujuan datang bertandang ke rumah pihak perempuan walau dah tahu tapi kena cakap juga 2 wang hantaran berapa ribu. Risau jugak kalau sebelah pihak pengantin perempuan tu jurucakapnya semua orang senior jauh lebih tua dari saya.

Namun dalam majlis itu juga kedua dua belah pihak boleh mengambil peluang untuk berbincang tentang masa depan pertalian tersebut. Kek pertunangan dari pihak lelaki. Buah buahan segar tidak ketinggalan untuk menyertai gubahan gubahan lain.

Tanda kita dah tua selain orang panggil kita pakcik dan suruh ulang cakap sebab tak beberapa nak dengar tanda lain kita dah tua adalah bila ahli kelurga la. Begitu juga dengan upacara bertunang yang menjadi adat bagi masyarakat melayu di malaysia. 4 wang mas kahwin berapa rm 5 tarikh anggaran kenduri kahwin jika pertunangan itu sekejab.

Hampir 5 bulan lagi majlis tu tapi dari sekarang dah rasa risau agak nyer apa la yang nak dicakapkan pada majlis tu. Semalam 25 12 2011 pak ndak aku membuat majlis meminang dan bertunang. Bagi umat islam apapun majlis yang diadakan eloklah dimulakan dengan doa.

Gubahan rumah tanpa tangga tapi sebenar majlis ini adalah untuk mendirikan rumahtangga. Skrip majlis pertunangan pihak lelaki tanda kita dah tua selain orang panggil kita pakcik dan suruh ulang cakap sebab tak beberapa nak dengar tanda lain kita dah tua adalah bila ahli kelurga lantik korang jadi juru runding majlis pertunangan. March 17 2017 at 11 24 pm.

Maklumlah yang tukang cakap ni pun masih muda belum sampai umur 40 lagi. Bercutilah kami sambil majlis pertunangan. Sebahagian dari rombongan pihak lelaki.

Pin On Blog Carian Panas

Buletin Berita Malay Page 24 Liveblog Live Blogging

Kick Off Liga 2 2020 13 Maret Ini Kata Psms Di 2020 Februari

Kl Invitational Cup 2018 8hb Tigers Kids Vs Turf City 1st Half Youtube

Pin On Blog Carian Panas

Peristiwa Gubra Melanda Pada Satu Majlis Peminangan Baca Perkongsian Jurucakap Majlis Ini Pesona Pengantin

Fattah Dan Fazura Akhirnya Mengaku Telah Selamat Bertunang Pasanganselebriti Sensasi Fattah Amin Dan Nur Fazura Akhi Dan Wrestling Countries Around The World

Buletin Berita Malay Page 42 Liveblog Live Blogging

Men S Formula Selangor Posts Facebook

Pemberitahuan Majlis Pertunangan Rusli And Yusrina Pages 1 6 Text Version Anyflip

Tepati Ramalan Azzam Sham Muncul Juara Big Stage 2020 Di 2020 Juara Hadiah Berita

Pin On Vireal Hub

Julia Tengah Memberi Penghormatan Terakhir Di Pusara Suaminya Allahyarham Saleem Di Tanah Perkuburuan Islam Batu 10 Mukim Cheras Hari Hats Blog

Imperial Mediclinic Posts Facebook

Inilah Tarikh Nikah Dan Bakal Suami Fara Fauzana Suami Pernikahan Resepsi

Flickriver Photos From Fidolahoya

Pin On Isu Semasa

Polis Tahan 5 Lelaki Rampas Dadah Bernilai Rm2 1j

Pemberitahuan Majlis Pertunangan Syakir Amirah


0 comments: